- ابراهیمزاده، عیسی. اسفندیاری مهنی، حمیده. (1397). بررسی نقش پیاده راههای شهری در توسعه گردشگری پایدار (مطالعه موردی: خیابان 15 خرداد تهران).گردشگری شهری. 5 (3)،142-131.
DOI:10.22059/jut.2018.233368.314
- آرنت، رندال(1387). منشور نوشهر گرایی(ترجمه علیرضا دانش و رضا بصیری مژدهی). تهران: انتشارات پردازش و برنامهریزی شهری.
- برومند سرخابی، هدایت الله.(1388). در جستوجوی هویت شهری کرمانشاه. تهران: مرکز مطالعاتی و تحقیقات شهرسازی و معماری.
- بنتلی، ای ین. الکک، آلن. مورین، پال. سو مک گلین. اسمیت،گراهام. (1382). محیطهای پاسخده (ترجمه مصطفی بهزاد فر). تهران: انتشارات دانشگاه علم و صنعت.
- پزشکی، بهنام. علیجانی، مریم. (1399). بررسی شاخصهای سرزندگی پیاده راه و خیابانهای پیاده محور، در مقایسه پیاده راه استقلال، استانبول ترکیه و خیابان پیاده محور سی تیر تهران ایران. هویت محیط. 1(2)، 40-57.
DOI: 10.22034/(jrupa-ei).2020.114145
- پاکزاد، جهانشاه. (1385). مبانی نظری و فرآیند طراحی شهری. وزارت مسکن و شهرسازی، دبیرخانه شورای عالی و شهرسازی و معماری ایران، معاونت شهرسازی و معماری. تهران: انتشارات شهیدی.
- پاکزاد، جهانشاه. (1389). سیر اندیشهها در شهرسازی 2 از کمیت تا کیفیت. تهران: انتشارات آرمانشهر.
- تاجیک، آرزو. پرتوی، پروین. (1392). مدل مفهومی و چهارچوب تحلیلی پیاده مداری با تأکید بر رویکرد نوشهرسازی (مطالعه موردی: فاز چهار مهرشهر کرج). مطالعات شهری، 3(9)، 96-81.
https://urbstudies.uok.ac.ir/article_7888.html
- تیبالدز، فرانسیس. (1383). شهرسازی شهروندگرا (مترجم محمد احمدینژاد). اصفهان: خاک.
- جیکوبز، جین. (1386). مرگ و زندگی شهرهای بزرگ آمریکایی(ترجمه، حمیدرضا پارسی و آرزو افلاطون). تهران: انتشارات دانشگاه تهران.
- حسینپور، محمد. سلطانی، علی. زارعیان جهرمی، شهدیه. (1392). استفاده از رویکرد نوشهر گرایی در راستای ایجاد محیط پایدار شهری (مطالعه موردی: ورودی شیراز – بندرعباس). پنجمین کنفرانس برنامهریزی و مدیریت شهری، مشهد مقدس.
https://civilica.com/doc/208005
- خادم فسقندیس، فرحناز. درسخوان، رسول. سینگری، مریم. فرامرزی اصل، مهسا. صباغ دهخوارقانی، صمد.(1399). بررسی جایگاه پیادهراه در مورفولوژی شهری از دیدگاه تعاملات اجتماعی (نمونه موردی: پیاده راه تربیت و پیاده راه ولیعصر تبریز). جغرافیا و برنامهریزی شهری چشمانداز زاگرس، 12(45)، 45-66.
https://zagros.borujerd.iau.ir/article_685772.html
- رهنما، محمدرحیم. بازرگان، مهدی. (1399). شناسایی محورهای دارای قابلیت پیاده مداری در کلانشهر مشهد با استفاده از روش SAD و رهیافت نوشهر گرایی. اطلاعات جغرافیایی سپهر، 2(116)، 181-203.
DOI: 10.22131/sepehr.2021.242868
- ربانی ابوالفضلی، غزاله. رهنما، محمدرحیم. خاکپور، براتعلی. (1396). ارزیابی قابلیت پیادهمداری با تأکید بر رویکرد نوشهرگرایی در بلوار سجاد مشهد. جغرافیا و توسعه فضای شهری، 4(2)، 1-24.
DOI:10.22067/gusd.v4i2.26025
- طهماسبی، فرح. نظمفر، حسین. قنبری، ابوالفضل. رضایینیا، حسن.(1399). ارزیابی و تحلیل ترجیحات معیارهای سرزندگی شهری در خیابان ولیعصر تهران. شهر پایدار، 3(1)، 1-18.
DOI:10.22034/JSC.2020.225505.1223
- فروتن، منوچهر. صنعتگر کاخکی، مریم. رضایی، محمدکاظم. (1392). روش ارزیابی سرزندگی محیطی در مجتمعهای تجاری و مراکز خرید. پژوهشهای شهری هفت حصار. 2(6). 65-76.
http://hafthesar.iauh.ac.ir/article-۱-۳۷۳-fa.html
- کازرونی، گلناز. مهدوی، افسون. (1396). امکانسنجی تحقق پیاده راه با رویکرد توسعه پایدار (نمونه موردی: محور هزارویکشب کرمان). سومین کنفرانس سالانه پژوهشهای معماری، شهرسازی و مدریت شهری، شیراز.
https://sid.ir/paper/895374/fa
- کرمونا، متیو. دی ماگالئس، کلودی. هاموند، لئو. (13۹6). فضای عمومی: ابعاد مدیریتی (ترجمه ایرج اسدی). تهران: انتشارات سمت.
- گل، یان. (1394). شهر انسانی(ترجمه علی غفاری و لیلا غفاری). تهران: انتشارات علم معمار.
- لینچ، کوین. (1381). تئوری شکل شهر(ترجمه سید حسین بحرینی). تهران: انتشارات دانشگاه تهران.
- معبدی، رضا. (1384). مصرف و بیگانگی: زندگی روزمره در فضاهای مصرف (پایاننامه کارشناسی ارشد). دانشگاه رازی، ایران.
- محمدآقایی، طاهره. سهیلی، جمالالدین. (1394). بازیابی الگوی مناسب در طراحی پیاده راههای شهری با رویکرد پاسخگویی به نیازهای سالمندان(مطالعه موردی: منطقه جهان شهر کرج). کنفرانس بینالمللی پژوهشهای نوین در علوم کشاورزی و محیطزیست(کوالالامپور- مالزی).
https://sid.ir/paper/861826/fa
- ملکی، پریسا.(1398). سنجش قابلیت پیاده مداری ذهنی و عینی محلات شهری شهر تهران و ارائه راهکارهای بهبود آن (پایاننامه کارشناسی ارشد رشته شهرسازی). دانشکده هنر و معماری، گروه شهرسازی دانشگاه مازندران، ایران.
- مهندسان مشاور تدبیر شهر.(1386). گزارش طرح ساماندهی بافت مرکزی شهر کرمانشاه(وضع موجود)، سازمان بهسازی و نوسازی شهر کرمانشاه.
- نیکپور، عامر. یاراحمدی، منصوره. (1399). بازشناسی مؤلفههای شکلدهنده سرزندگی خیابان بهمثابه ارتقا کیفیت زندگی اجتماعی در فضاهای شهری کوچک مطالعه موردی: خیابان شهید چمران شیراز. شهر پایدار، 3(1)، 41-54.
DOI:10.22034/JSC.2020.186810.1016
- هاشمی، یوسف. کشکولی، زکیه. (1399). بررسی الگوی رفتاری عابران پیاده در یک فضای شهری نمونه موردی: میدان شهدا در تهران. جغرافیا و برنامهریزی شهری چشمانداز زاگرس، 12(43)، 53-71.
https://zagros.borujerd.iau.ir/article_673926.html
- یوسفی، زینب.(1399). بررسی و تحلیل قابلیت پیاده مداری در معابر شهری با تأکید بر دیدگاه کارشناسان و شهروندان(نمونه موردی منطقه 12 شهرداری مشهد) (پایاننامه کارشناسی ارشد). دانشگاه حکیم سبزواری، ایران.
- Alexander, D. & Wydeman, B. (2020). The Intersection and divergence new urbanism and environmental psychology: an exploration, Journal of Frantiers in Built Environment, 6(61), 1-7.
DOI: 10.3389/fbuil.2020.00061
- CNU (The Congress for the New Urbanism) and HUD (Department of Housing and Urban). (2000). Principles for Inner City Neighborhood Design, Publisher: U.S. Department of Housing and Urban Development.
- Cambra, P. & Moura, F. (2020). how does walkability change relate to walking behavior change? Effects of a street improvement in pedestrian volumes and walking experience, Journal of Transport & Health. 16, 1-18.
DOI: 10.1016/j.jth.2019.100797
- Calthorpe Associates. (2011). Transit-Oriented Development Design Guidelines. Sacramento County planning & community development department.
- Ferrer, S, & Ruiz, T. (2018). The impact of the built environment on the decision to walk for short trips: Evidence from two Spanish cities. Transport Policy, 67,111-120.
DOI: 10.1016/j.tranpol.2017.04.009
- Garde, A. (2020). New urbanism: past, present, and future, department of urban planning and public policy, university of California at lrine, 453-463.
- Liao, B. & van den Berg, P. E. W. & van Wesemael, P. J. V. & Arentze, T. A. (2020). Empirical analysis of walkability using data from the Netherlands. Transportation Research. Part D: Transport and Environment, 85.
DOI: 10.1016/j.trd.2020.102390
Milakis, D, & Van Wee, B. (2018). Exploring the Acceptable travel time concept in the US and European Contexts: Results from Berkeley, CA and Delft, The Netherlands, Transport Policy, 64, 113- 122.
DOI: 10.1016/j.tranpol.2018.02.001
- Nosal, B. (2009). Creating walkable and transit –supportive communities in halton. region halton department of halton university.
https://dokumen.tips
- Aurbach, L. (2005). Theories are to be distusted and continually tested against whether or not they lead to generally desired outcomes (paraphrasing Edmund Burke), TND Design Rating version2.2.
https://19 january2017sapshot.epa.gov
- S. & Biswas, S. (2019). Assessment of pedestrian-vehicle interaction on urban roads: a critical review, Archives of Transport, 51(3), 49-63.
http://yadda.icm.edu.pl/baztech/element/bwmeta1.element.baztech-dff368a3-229a-4797-b322-ea03f68ec7c3
- Park, Y. & Garcia, M. (2020). Pedestrian safety perception and urban street settings, International Journal of Sustainable Transportation, 14(11), 860-871.
DOI: 10.1080/15568318.2019.1641577